czwartek, 10 kwietnia 2014

Eksperyment WiFi i bateria

Ostatnio skupiłam się na optymalizacji telefonu pod względem zużycia baterii. Zaczęłam od poszukania co tak naprawdę zabiera tyle energii.


Po aktualizacji Samsunga Galaxy Ace 2 do Androida 4.1.2 (Jelly Bean) mam straszne wrażenie, że bateria strasznie słabo trzyma. Aby to ukazać postanowiłam obliczyć dni między kolejnymi ładowaniami z bazy programu Battery Doctor.


Przed


Jak widać najczęściej ładuje po dwóch dniach. 

Wpadłam na pomysł, iż na bank problemem może być WiFi. Tak więc postanowiłam je wyłączyć i zobaczyć ile się poprawią wyniki.

Eksperyment trwał miesiąc. Od czasu do czasu włączałam WiFi - aktualizacje, wysłanie maila z uczelni. Ba! Zdarzyło mi się nawet Internet (ten od operatora) włączyć, a nigdy tego nie robię.


Po 

Na tym wykresie najczęściej ładuje po czterech dniach.


I widzę różnice. Aktualnie mam 49% baterii, a już od 3 dni nie ładowałam!


Wnioski

Jeśli tego nie potrzebujesz w danym momencie. Wyłącz to WiFi. Naprawdę warto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz