środa, 17 listopada 2010

Czarny ekran podczas grania w TES IV: Oblivion

Niektórzy z Was pewnie słyszeli co to jest Oblivion. Dziś pomogę Wam rozwiązać problem, który jest tak irytujący, iż nie da się tego opisać!

The Elder Scrolls IV: Oblivion to najlepsza gra RPG w jaką kiedykolwiek grałam. Możemy zrobić dosłownie wszystko: poczynając od bycia cudownym wybawcą ludu kończąc na strzelaniu do wszystkiego co się rusza z łuku.

Problemem tej gry jest to, iż posiada ona dużo błędów. Mimo, iż premiera miała miejsce w 2006 roku. Powstało wiele patchy, lecz wciąż istnieje możliwość crashu (a szkoda).

Dzisiaj skupimy się na jednym nieznośnym bugu. Prawde mówiąc nie psuje on gry czy coś, ale jest najbardziej irytujący ze wszystkich jakie spotkałam. (Tak, jak mi się gra co jakiś czas crashuje nie jest tak wkurzające. Być może dlatego, że już się do tego przyzwyczaiłam i zapisuje gdzie popadnie >.<)

W paru lokalizacjach nasz świat gry może stać się czarny. I TYLKO świat gry, reszta chodzi bez zarzutów. Co więcej gdy przełączyłam się z 1 osobowego widoku na 3, błąd znikał i wszystko działało. Przykład widzimy na filmie poniżej.



Błąd jest często spotykany, choć nie do końca sprecyzowany. Twierdzi się, że przyczyną przegrzewanie karty graficznej, bądź za wysokie jej podkręcenie. W moim przypadku częstym problemem jest przyczyna pierwsza. Komputer hula na bardzo wysokich temperaturach. Mówią też, iż pojawia się gdy użytkownik posiada kartę od nVidii, szczególnie serie 7xxx i 8xxx. Jestem (w tym przypadku niestety) posiadaczem takowej karty.

Podam Wam pare rozwiązań problemu, choć tylko 1 zadziałał u mnie.
  1. Skręcić kartę graficzną, jeśli w przeszłości ją podkręciliśmy.
  2. Instalacja nowych sterowników do karty graficznej.
  3. Wyłączenie HDR w opcjach gry w ekranie uruchamiania (ten pierwszy po włożeniu płyty).
  4. Zainstalowanie nVidia Black Screen Fix (najlepiej by mod uruchamiał się jako pierwszy jednak po Unofficial Oblivion Patch jeśli się go posiada)
  5. Wyłączenie cieni - wystarczy przeciągnąć pasek "int shadows" maksymalnie na lewo w opcjach video.
  6. Mówią też, że jak już problem wystąpi można go ominąć włączając konsolę (~) i wpisując CAL, lecz ani razu mi to nie zadziałało.
U mnie zadziałało wyłączenie cieni. Także jak uswawiłam na najgorsze detale to przestało. Uważam, że wtedy te cienie się wyłańczają i to dlatego.

Mam nadzieję, że pomogłam i zachęciłam do gry.

1 komentarz: