poniedziałek, 16 marca 2015

Znikające elementy z pasku stanu


Dziś pomogę niektórym z Was rozwiązać mały problem występujący na Androidzie. Nie uniemożliwia on pracy, jednak wygląda upierdliwie, więc z chęcią chciałam go rozwiązać. Tak więc już nigdy nie będę miała znikającego pasku statusu.

Opis problemu - Ikonki zniknęły

Jakiś czas temu zaczęłam zauważać to iż ikonki na pasku statusu znikają. I to nie tylko po kliknięciu "wyczyść" ale i samoistnie, i to jeszcze razem z zegarem! Belka pasku stawała się pusta, aby po chwili znów powrócić do swojego pierwotnego stanu. Wyglądało to trochę jakbyśmy dostali powiadomienie o pustej treści.

I jak już raz zaczęło to działo się często. Co chwilkę wręcz. Za każdym razem jak podniosiłam i wybudzałam telefon były dwie sytuacje : 1. zacznie migać i nie przestanie 2. nie będzie migać w ogóle.

Diagnoza - cichy zabójca

Niedeterministyczność tego zjawiska podpowiadała, iż nie jest to wina mojego sposobu użycia telefonu, więc wykluczyłam błędy z aplikacjami, których używam na codzień.

Owe zjawisko wyglądało jak restart jakiejś usługi, serwisu, który swoim brakiem nazwy powodował chwilową pustkę. Jeśli coś się nachalnie co chwile restartuje to musi istnieć cichy zabójca, który ten proces ubija.

Leczenie - usunąć wszystkich podejrzanych

Przejżałam wtedy jakie programy mogłyby to robić i na moim telefonie zainstalowane były:
  • Clean Master
  • CM Security
  • Battery Doctor
  • Watchdog

Doszłam do wniosku, iż któryś z nich musi powodować taki błąd. Aby to sprawdzić usunęłam je wszystkie.

Efekty - odmłodzenie

Efekt totalnie mnie zaskoczył. Czystkę przeprowadziłam tydzień temu i muszę przyznać, że jest dobrze. Od tego czasu ani razu nie zauważyłam pustego pasku.

A najciekawsze jest to, że mój telefon o wiele szybciej reaguje. Widocznie usunięcie paru serwisów działających w tle pomogło mu w szybszych reakcjach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz