niedziela, 26 maja 2013

PDF to JPG na Linuksie

Potrzebował ktoś kiedyś zmienić PDFa w obrazki? Na pewno. Na Linuksie nie znalazłam odpowiedniego do tego programu (może kiepsko szukałam, znacie jakieś?), ale oczywiście potrzebne do tego narzędzia istnieją.

Miłe konsolowe convert

Komenda convert przychodzi tutaj z pomocą. Jak treść komendy wskazuje, służy do konwertowania (zmiany) formatów. Aby odpowiednio użyć tego narzędzia, trzeba trochę poczytać manuala, bo odpalenie bez żadnych parametrów daje nam kiepską jakość obrazków. Optymalne ustawienia dające świetną jakość na których ja działam to:

convert -quality 100 -density 300x300 plikPDF.pdf plikJPG.jpg

Jeśli plikPDF.pdf ma więcej stron niż jedno do nazwy obrazków zostaną dodane numerki, aby je rozróżnić. 


Lenistwo level informatyka - skrypt w bashu

Dużo tych parametrów, prawda? A ja oczywiście jestem leniwa...

Krótki skrypt w bashu by nie musieć pamiętać wszystkiego. (Ostatnio tego nadużywam, fuck me right?!)


pdfToJpg.sh

 #!/bin/bash  
 echo "Converting.... "  
 convert -quality 100 -density 300x300 $1 $2.jpg  
 echo "Done!"  


uruchomienie:
./pdfToJpg.sh plikPDF.pdf plikJPG


Dygresja: Właśnie próbowałam użyć Tabu do uzupełnienia komendy - nie używajcie terminala, bo to potem rozwala Wam życie >.<

Czemu plik pdf musi mieć rozszerzenie? No własnie można sobie Tabem uzupełnić. Drugą część trzeba z ręki wpisać więc lepiej jak rozszerzenia nie trzeba.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz