piątek, 30 sierpnia 2013

8 sposobów na szybszego Androida 4.1.2 (Jelly Bean) Samsunga Galaxy Ace 2 którego ostatnio zaktualizowałam

Oczywiście nie mogło zabraknąć podkręcenia szybkości mojego Samsunga Galaxy Ace 2 którego ostatnio zaktualizowałam. Mam dla Was parę rad, które mnie pomogły przyspieszyć pracę :)

W sumie nie musicie się sugerować tytułem - dla innych wersji Androida też niektóre rzeczy zadziałają, ale akurat na tym telefonie sprawdzałam gdzie co jest w menu. Na pewno Android 2.3.6 (Gingerbread) załapałby większość tych porad.

Niepotrzebna appka? Odinstaluj?

Moim zdaniem od tego powinniśmy zacząć. Po kolei usuwamy wszystkie niepotrzebne aplikacje. I to naprawdę wszystkie. Nawet jeśli coś używasz sporadycznie to widocznie nie jest takie ważne!


A gdy nie możesz odinstalować niepotrzebnej? Wyłącz!

Niektórych aplikacji na nierootowanych telefonach nie da się odinstalowywać. Aby rozwiązać ten problem, a za bardzo się nie namęczyć można aplikacje wyłączyć.

W celu wyłączenia aplikacji wchodzimy w Ustawienia -> Aplikacje -> Menadżer aplikacji -> Wszystkie i tam szukamy aplikacji która nas interesuje. Następnie klikamy "Wyłącz".


Czyste cache

Aplikacje często zostawiają sobie różnego rodzaju informacje. Często nie są im potrzebne do normalnej pracy. Można spokojnie je usunąć. Usuwanie cachów odbywa się w informacjach o aplikacji w które wchodzimy tak jakbyśmy chcieli ją wyłączyć. 

Oczywiście jeśli mamy wiele aplikacji usunięcie wszystkich cachów może być czasochłonne. Polecam wtedy Clean Master, który zrobi to szybko za Ciebie (oraz potrafi parę innych ciekawych rzeczy).


Wyłącz wodotryski

Naprawdę potrzebujesz tej ślicznej poruszającej się tapety? Wątpię! A wiesz, że zużywa ona bardzo dużo zasobów i przez to Twój system chodzi wolniej?

Staraj się unikać wszystkich efekciarskich tapet, widgetów i innych pierdół.


Aby jeszcze bardziej poprawić wydajność możesz zejść jeszcze niżej. W opcjach programisty (Ustawienia -> Opcje programisty) są dostępne zaawansowane opcje odnośnie animacji i przejść. Wystarczy wyłączyć Skalę animacji okna, Skalę animacji przejścia oraz Skalę długości animacji. Powinniśmy zauważyć znaczące przyśpieszenie :)


Ogranicz widgety...

Wspominałam już o unikaniu efekciarskich widgetów, ale najlepiej używać ich jak najmniej. Każdy widget działa w tle zżerając zasoby dlatego przed dodaniem warto zastanowić się czy naprawdę jest on nam potrzebny.


... albo najlepiej zmień Launchera!

Możesz pójść jeszcze o krok dalej! Domyślni Launcher Androida jest dość powolny - zauważyłam, że marketowe działają lepiej. Launcherów jest od groma, do wyboru do koloru co komu się podoba. Oczywiście nie wszystkie będą napisane wydajnie (nie daje takiej gwarancji), ale polecam osobiście Nova Launcher, który sprawdził się najlepiej w moim przypadku.


Ogranicz synchronizacje

Kolejną radą jest wyłączenie synchronizacji, albo chociażby jej ograniczenie. Osobiście mam z tym problem, bo dla mnie to jedna z ważniejszych funkcji telefonu, ale i tak znalazło się parę usług z których nie korzystam.

Aby pozmieniać opcje synchronizacji wystarczy wejść w Ustawienia -> Konta. Tam znajdują się wszystkie konta na telefonie. Możesz wyłączyć je lub np. jak w przypadku Google'a, wybrać tylko te usługi, które Cię interesują.


Trzymaj wszystko Up to date!

Ostatnią radą jest trzymanie wszystkiego na najnowszych wersjach. Chodzi o system i aplikacje. Jak możesz to aktualizuj. Często nowa wersja wprowadza polepszenia wydajnościowe, więc może rozwiązywać problemy wersji poprzednich.

Jeśli chodzi o aplikacje to nie widzę problemu, jednak w stosunku do systemu często dla zwykłego użytkownika stanowi to wyzwanie. Nie bójcie się, nic Wam się nie stanie :) Nie gryzie :)


Podsumowując...

Jedna z moich ulubionych zasad odnośnie komputerów spełnia się i przy telefonach (w końcu to małe komputerki ;) ).

A zasada (teraz już ogólna) brzmi: 
Jeśli będziesz dbać o sprzęt (czyszczenie sprzętu, aktualizacje oprogramowania, sprzątanie pamięci itd) to urządzenia będą działać szybko i sprawnie. Nawet najstarszy komputer da się zoptymalizować.

I tym pozytywnym akcentem kończymy dzisiejszy post. Mam nadzieje, że komuś się przyda :)


9 rada - monitoruj procesor

Zawsze staram się dopracować swoje urządzenia jak najlepiej. Dlatego też, z czasem zauważyłam kolejną przydatną rzecz. Tak więc ten post został rozszerzony o artykuł zawierający 9 radę!

4 komentarze:

  1. mam androida 4.4.4 w moim samsungu galaxy ace 4 i nie moge znalezc opcji z przejsciami okien i animacjami

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ten sam problem.. Nie ma pokazanych opcji programistycznych w ustawieniach telefonu.

    OdpowiedzUsuń
  3. ustawienia---> info o telefonie------->numer kompilacji(klikacie szybko 7 razy pod rząd, to aktywuje wam opcje programistyczne). Reszta jak w artykule :)

    OdpowiedzUsuń