piątek, 3 września 2010

Statystyki

Robiąc ostatniego posta bardzo się zdziwiłam nową zakładką na bloggerze! Zespół dodał coś na co osobiście czekałam od zawsze, a mianowicie.. statystyki!


Taak. To prawda, że blogger nie miał statystyk odwiedzin dostępnych dla autora blogu. To było raczej smutne. Osoby sprytnie technicznie wykorzystywały usługi innych serwisów. Ja personalnie używałam do tych celów Google Analytics o czym wspominałam wcześniej. Powiem też szczerze, iż mimo dodania tej funkcji do panelu bloga dalej będę korzystać z tego bardziej rozbudowanego narzędzia. Daje ono na pewno więcej możliwości, ale to nie jest tematem dzisiejszej notki.

Statystyki w Bloggerze:
  • Aktualizacja w czasie rzeczywistym - z każdym wyświetleniem statystyki są odświeżane od razu.
  • Dowiadujesz się ciekawych rzeczy o swoich czytelnikach. Masz dostęp do informacji skąd pojawili się na twoim blogu, z jakiego kraju pochodzą czy jakiej przeglądarki używają.
  • Dane wyświetlone są w ładnym intuicyjnym interfejsie.
  • Opcja "Nie śledź własnych wyświetleń stron" pozwala na uzyskanie bardziej wiarygodnych wyników. (To jedyna rzecz, której nie zauważyłam w Google Analytics, a muszę przyznać, iż jest to bardzo przydatna funkcja)
Ogólnie zapraszam każdego kto posiada bloga na blogspocie do zapoznania się z tą piękną zakładką ^^.

Źródło: Blogger Buzz - Introducing Blogger Stats

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz