poniedziałek, 6 grudnia 2010

Dzień Niepodległości Finlandii - Itsenäisyyspäivä

Dzisiaj jest zapewne bardzo ważne święto dla wszystkich finów. Postanowiłam dowiedzieć się więcej na ten temat poprzez tworzenie notki. W końcu najlepiej człowiek się uczy kiedy sam coś tworzy ^^

Dnia 6 grudnia (kuusi joulukuuta) finowie obchodzą Dzień Niepodległości (Itsenäisyyspäivä).

Sklepy zostają zamknięte, a na ulicach pojawiają się granatowobiałe motywy dekoracyjne nawiązujące do kolorystyki flagi.

W większych miejscowościach urządzane są parady wojskowe.

Ludność wywiesza flagi za okna i zapala dwie świeczki w celu uhonorowania tego dnia.

Studenci i uczniowie odwiedzają groby poległych z pochodniami.

Składane zostają wieńce na Grobie Nieznanego Żołnieża

Wszystko zaczęło się kiedy w Rosji zaczęły się rewolucje w roku 1917. Po rewolucji październikowej na mapie pojawiło się wiele nowych państw.

Na pewno dla wszystkich finów to jest bardzo ważny dzień, ale dla nas jest on też wyjątkowy! Dziś Mikołajki! Na pewno wszyscy dostali prezenty! :D Tak więc...

Hyvää Itsenäisyyspäivää (Wesołego Dnia Niepodległości) ja Hyvää Pyhän Nikolauksenpäivää (Wesołego Dnia Świętego Mikołaja)*

"Always remember, a fallen soldier, always remember, buried in history"
40:1 - Sabaton

* - trudno przetłumaczyć bo oni tego nie obchodzą, przyjełam za punkt wyjścia Dzień świętego Mikołaja :d
Moje informacje są zaczerpnięte z różnych stron internetowych. Nie jestem pewna czy tak się dzieje naprawdę, ale podawałam informacje które powtórzyły się w różnych źródłach. Za wszystkie sprzeczności przepraszam.

6 komentarzy:

  1. w końcu coś nieinformatycznego (czyt. zrozumiałego dla mnie)

    ciekawe jak to wygląda w praktyce, bo w sumie teoria brzmi podobnie do nas ;)
    lubię to, że tak kochasz Finladnię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nooo Zła Verenka samą infe wali przez 99% czasu!
    No bedziemy musialy pojechać aby się przekonac ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. popieram Irenkę :D tamtych notek nawet nie próbuję czytać ;) chociaż może powinnam w związku z moimi przyszłymi studiami :D odwiedzę Cię kiedyś w Finlandii :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Karolciu! No właśnie! Musisz czytać! W końcu infe na infie musisz umieć ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. jak ona pójdzie na infę, to ja zatańczę kankana w szpilkach.
    (Kara nie rób tego :P )

    OdpowiedzUsuń
  6. Yyy... drobne pytanie (wraz z sugestią/podpowiedzia czy coś) w jakich butkach idziesz na sylwestra? ^^

    OdpowiedzUsuń