poniedziałek, 27 grudnia 2010

Dodawanie wydarzeń do Kalendarza Google z paska adresu

Czy potrzebowałeś kiedyś bardzo szybko dodać wydarzenie do Kalendarza Google? Ładowanie strony, kliknięcie dodaj, znów ładowanie... trochę długo, nie? A gdy czas pogania nerwy nie wytrzymują.

Aby usprawnić sobie dodawanie wydarzeń wykorzystamy możliwość dodawania i tworzenia własnych wyszukiwarek. Działać to powinno w wielu nowoczesnych przeglądarkach, jednak ja skupię się na Google Chrome (Chromium), które sama używam.

  1. Kliknij prawym przyciskiem myszy na pasek adresu przeglądarki Chrome.
  2. Wybierz "Edit Search Engines" (pl. "Edytuj wyszukiwarki internetowe")
  3. W okienku, które wyskoczyło, kliknij "Add..." (pl. "Dodaj...")
  4. W "Name" (pl. "Nazwa") - wpisz nazwę 
  5. W "Keyword" (pl. "Słowa kluczowe") - wpisz słowo po którego wpisaniu przeglądarka ma wiedzieć, iż chcesz użyć danego szukania
  6. w URL (czyli adres strony) - wklej dokładnie taki tekst: - http://www.google.com/calendar/event?ctext=+%s+&action=TEMPLATE&pprop=HowCreated%3AQUICKADD.
  7. Kliknij ok, potem zamknij i możesz cieszyc się szybkim dodawaniem
Mam nadzieje, iż ten lifehack przyda się wielu osobą, ponieważ naprawdę usprawnia Twoją produktywność.

1 komentarz:

  1. oho! będę miała co ogarniać w najbliższym czasie ;) jakby co to się zgłoszę po pomoc standardowo :p
    i ten.. przypomniałaś mi, że jeszcze nie mam kalendarza kupionego :/ takiego na ścianę żeby miał dużo miejsca do pisania i wyglądał... życz mi powodzenia w szukaniu, bo coś czuję że znowu będzie ciężko

    OdpowiedzUsuń