sobota, 3 października 2009

100% zużycie procesora przez Opere w Arch Linuksie

Masz Arch Linuksa? Masz Opere 10? Używasz KDE4? Robisz często upgrade? To na pewno od wczoraj zauważyłeś/łaś pewną rzecz.

Proces Opery zużywa 100% procesora. Może się zdarzyć też, że 50%. Ja miałam 50%, ale tylko dlatego, że mam 2 rdzeniowy procesor i opera zżerała 100% jednego z corów. Szukałam na to różnych rozwiązań. Jedni pisali, żeby usunąć cache, inni, aby wyczyścić całą konfiguracje. Dopiero dziś rano trafiłam na temat na anglojęzycznym forum, który mi pomógł. W życiu nie spodziewałam się, że jest to połączone, a jednak!

Jeśli wczoraj zrobiłeś/łaś upgrade systemu to na pewno zainstalowało Ci się nowe qt w wersji 4.5.3-1. No i tu jest problem. Owy pakiet nie wiadomo, dlaczego gryzie się z Operą 10 no i działa wtedy jak działa.

Jeżeli nie zrobiłeś/łaś pacman -Sc(c) to masz szczęście. Wystarczy zrobić downgrade pakietu qt do wersji 4.5.2-7.

pacman -U /var/cache/pacman/pkg/qt-4.5.2-7-i686.pkg.tar.gz
lub 
pacman -U /var/cache/pacman/pkg/qt-4.5.2-7-x86_64.pkg.tar.gz

Jeżeli zrobiłeś/łaś musisz skądś wytrzasnąć ten pakiet. Lub modlić się o szybkie naprawienie tego buga ;)

Pozdrawiam

2 komentarze:

  1. xD nic nie rozumiem może dlatego ze nie mam linuxa. ale u mnie operka dobrze dziala ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę niestety stwierdzić, że taki sam problem mam po Ubuntu... Zatem nie jest to tylko problem jednej dystrybucji...

    OdpowiedzUsuń